Hogy működik? Hogy kell elképzelni a rendszert?
A panaszkozpont.hu egy online platform, amelynek célja, hogy segítse a fogyasztókat a panasztételben és a jogorvoslathoz jutásban. A platformon elérhető egy visszaélés-bejelentési rendszer is, amelynek segítségével bárki bejelenthet jogellenes vagy etikátlan cselekményeket.
Hogyan működik a bejelentési rendszer?
A bejelentés megtétele egyszerű és gyors. A panaszkozpont.hu weboldalon található egy űrlap, amelyet ki kell tölteni a bejelentéshez. Az űrlapon meg kell adni a bejelentő nevét, elérhetőségét, a bejelentés tárgyát, valamint a bejelentéshez kapcsolódó információkat. A bejelentéshez csatolhatók fájlok is, mint például fényképek, videók vagy dokumentumok.
A bejelentés beérkezését követően a panaszkozpont.hu munkatársai – előfizetésről függően – megvizsgálják a bejelentést, és eldöntik, hogy szükséges-e további vizsgálatot indítani. Amennyiben szükséges, a panaszkozpont.hu felveszi a kapcsolatot a bejelentővel, és további információkat kérhet tőle.
Amennyiben az előfizető nem kérte a bejelentések kezelése szolgáltatást, abban az esetben a bejelentés továbbításra kerül a szervezethez. Ez Alap, és Alap Plusz csomagban van így.
Alap, Alap plusz csomagok esetén a mi feladatunk a bejelentés továbbításával véget is ér. Prémium és Prémium plusz csomagok esetén azonban minden további feladat minket terhel, azaz fel kell vennünk a bejelentővel a kapcsolatot. Nekünk kell figyelni a bejelentéshez kapcsolódó határidőket, és nekünk kell visszajelzést adni a bejelentőnek, minket terhel a kommunikáció maga. Mi bíráljuk el, hogy a panasz befogadható e, és mi kérünk további információkat is, ha az a kivizsgáláshoz szükséges.
A vizsgálat lezárultát követően a panaszkozpont.hu tájékoztatja a bejelentőt a vizsgálat eredményéről és a megtett intézkedésekről. A vizsgálatot amennyiben mi végezzük, ebbe bevonjuk az előfizető kapcsolattartóját is.
Weboldalunkon 4 csomag található:
Alap
Alap+
Prémium
Prémium+
https://panaszkozpont.hu/elofizetek/
Az alap csomagban található a Panaszbejelentő rendszer.
Ez maga a felület, ahol a panaszokat be lehet jelenteni.
Alap + csomagban az alapon felül még a dokumentáció szerepel.
Prémium csomag esetén Az előző kettő, és a panaszokat is cégünk kezeli.
Prémium + csomag esetén még oktatási anyagot is adunk, így Önöknek nem kell az oktatással foglalkozni.
Prémium+ esetén, amikor panaszokat is kezelünk:
A Panaszközpont jogásza – Dr. Szentmiklóssy Éva lesz a Panaszt kivizsgáló személy, de természetesen a szerződő félnél is kell hogy legyen egy kiemelt kapcsolattartó, aki a panaszok kivizsgálásában közreműködik.
Amikor beérkezik a panasz, azt név nélkül küldjük a szerződő félnek tovább, tehát nem fedjük fel a bejelentő nevét, feltéve, hogy a bejelentő ehhez hozzájárul.
A bejelentőnek a Panaszközpont igazolja vissza, hogy megérkezett a panasza, és megírjuk a bejelentőnek a jogszabály szerinti kötelező tájékoztatókat, hogy mi fog történni a bejelentés után, illetve ha szükséges, kérünk tőle több információt.
Éva, a Panaszközpont megálmodója nem vagyok ügyvéd, ami a szerződők szempontjából csak annyit jelent, hogy a bejelentővédelmi ügyvédnek be kell jelentenie, hogy mely cégekkel van kapcsolatban panaszok kapcsán, Évának nem kell bejelentenie, mivel nem ügyvédként, hanem Jogászként tevékenykedik.
A Prémium + csomag tekintetében:
A Panasz a kivizsgálást, és annak a kommunikációnak a bonyolítását tartalmazza. Ha a Panaszt nem lehet befogadni, mert nem az adott Uniós jogsértésre vonatkozik, akkor a szerződő felek eldönthetik, hogy akarnak-e foglalkozni vele, azonban ebben az esetben van jogosultságunk is visszautasítani a bejelentést, mert csak az UNIÓS jogsértéseket, és csak a jogszabályban meghatározott jogszabályok megsértését kell vizsgálni. Ezt Cégünk előre elbírálja, leszűri, és továbbítja a Szerződő feleknek. (bizonyára lesznek olyan bejelentések, amelyek akár előre is vihetik a vállalkozásokat, és érdemes velük foglalkozni, de ennek a rendszernek a szabályain kívül esik, szóval nem kötelesek erre, de ha úgy látják, hogy érdemes, akkor lehet vele foglalkozni. Erre egy egyszerű példa: valaki jelenti, hogy a mosdóban a csap le van szakadva, érdemes lenne megjavíttatni. Jogszabály szerint ezzel nem kell foglalkoznunk, nem Uniós szabálysértés. De érdemes odamenni megnézni, és ha valós az állítás, megjavíttatani, De ez nem UNIÓS jogsértés. Nem kell alkalmazni a formanyomtatványokat, és a szabályrendszert. Akár vissza is lehetne utasítani, de akár meg is lehet nézni, és visszajelezni ebben az esetben hogy a javítás megtörtént. Viszont ilyenkor nem kell minden folyamaton végig menni, mert ebben a rendszerben ugye ez a bejelentés visszautasítható, nem kell a határidőket tartani. Le lehet azzal zárni, hogy ez nem uniós jogsértés, de köszönjük az észrevételt, és a javítás megtörtént.)
Prémium + esetén kap egy oktatási anyagot is a vállalkozás, ami egy videót oktatás, amelyben elmondjuk a munkavállalóknak, hogy mit lehet bejelenteni, mi a következménye a rosszhiszemű bejelentésnek, ez egy kb 15 perces videó.
A panaszok bejelentése a Panaszközpont felületén működik, itt van róla egy demo videó:
A felület kezelőbarát, egyszerű:
https://panaszkozpont.hu/demo/
Ha befogadható a panasz, akkor pedig cégünk felteszi a kérdéseket, amelyre választ kell találnunk, és együtt folytatjuk le a kivizsgálást, de a kommunikáció, kapcsolattartás Cégünknél marad végig, mi kommunikálunk a bejelentővel.
Minden online működik, nincs személyes találkozó.
Amennyiben a Szerződő félnél valaki írásban – nem a weben keresztül- akar bejelentést tenni, ezt írásba kell foglalni a szerződő félnél annak, aki ezzel meg lesz bízva, és a kivizsgálásban is segít nekünk. Amint az írásba foglalás megtörténik, szintén átvesszük a kommunikációt.
A díjak 1 éves díjak. Tartalmazzák a rendszer használatát, a dokumentáció rendelkezésre bocsátását, és az oktatási anyagot, csomagnak megfelelően.
Ha további kérdése van, keressen minket bizalommal: iroda@panaszkozpont.hu